• Cukier
    6
    1
    Ciężko jest żyć bez odrobiny słodyczy, jednak trzeba pamiętać, że biały cukier nie jest zdrowy. Jak ograniczyć spożywanie tego składnika nie rezygnując jednocześnie ze słodkości? W "Dzień Dobry TVN" dietetyk Aneta Łańcuchowska opowiedziała o naturalnych zamiennikach cukru. Czym charakteryzuje się każdy z nich?
  • Masło
    3
    2
    - W każdym jest coś dobrego i złego - powiedziała w "Dzień Dobry TVN" Justyna Mizera. Co dobrego jest w maśle? Na co zwracać uwagę przy kupnie margaryny?
  • Kapsułki
    2
    1
    Trzeba oddzielić rzetelnych producentów suplementów od tych z szarej i czarnej strefy, bo większość z nich dba o jakość swych produktów – zapewniła na konferencji prasowej prof. dr hab. Iwona Wawer z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
  • Pączek
    1
    3
    Obecnie tłusty czwartek kojarzy się z pączkami, faworkami i innymi słodkimi przekąskami. Dawniej na stołach pojawiało się mięso, słonina, boczek. Podstawowa zasada brzmiała „im tłuściej tym lepiej” - tłuszcz symbolizował szczęście i obfitość. Co warto wiedzieć o jego spożywaniu, aby najbliższy czwartek wyszedł nam na zdrowie? Kilku rad udziela ekspert kampanii „Poznaj się na tłuszczach” dietetyk mgr Ewa Kurowska
  • Owoce i warzywa w koszu
    1
    1
    Warzywa i owoce w swoim składzie mają wiele cennych składników. Zgodnie z zasadami zdrowego żywienia powinno się jeść pięć porcji warzyw dziennie. Produkty te jak na wysoką wartość odżywczą są stosunkowo niskokaloryczne. Owoce mają cukrów prostych, takich jak fruktoza i glukoza. Dlatego należy graniczyć ich spożycie do 1-2 sztuk dziennie.
  • Stek
    8
    1
    Badania Światowej Organizacji Zdrowia wykazały, że nadmierne spożywanie mięsa wywołuje między innymi cukrzycę i nowotwory. Przeciętny Polak zjada rocznie około 70 kilogramów mięsa, a Amerykanin - około 125. Dlaczego jesteśmy od niego uzależnieni?
  • Kasza jaglana
    2
    7
    Przyrządzana z prosa kasza jaglana to jedna z najstarszych i najzdrowszych kasz. Ma mało skrobi, za to dużo łatwo przyswajalnego białka. Wyróżnia się najwyższą zawartością witamin z grupy B oraz żelaza i miedzi.
  • Żołądek
    4
    9
    Poszukiwacz smaków Mikołaj Rey polecił natkę pietruszki i zieloną herbatę. Dlaczego? Czy jeden zielony koktajl dziennie wystarczy, aby pozbyć się toksyn z ciała?
  • Toast - kieliszki z winem
    3
    Zgodnie z nowelizacją ustawy o wychowywaniu w trzeźwości alkohole będą musiały mieć etykietę informującą o tym, ile kalorii zawierają. Czy to dobry pomysł? Jak wygląda kaloryczność poszczególnych alkoholi?
  • Karambola - doskonała przekąska
    2
    1
    Ten tropikalny owoc uprawiany jest m.in. na Florydzie i Hawajach. Rośnie też na wyspie Jawa, w Brazylii, Gujanie i Malezji. W Polsce pojawia się w okresie od jesieni do wiosny. Warto go spróbować.
  • E dodatki do żywności
    1
    3
    Litera "E" na etykiecie produktu spożywczego i towarzyszący jej numer kojarzą się głównie z niezdrowymi konserwantami. Pod tym symbolem mogą się jednak kryć także nieszkodliwe związki, jak np. naturalne barwniki lub przeciwutleniacze.
  • Pizza
    6
    28
    Pizza to jeden z najsłynniejszych włoskich przysmaków. Nie bez powodu Włosi zajadają się nią prawie codziennie. Naukowcy z Instytutu Badań Farmaceutycznych w Mediolanie stwierdzili, że spożywanie pizzy zmniejsza ryzyko zachorowania na raka przełyku aż o 59 proc.