Koreczki

Koreczki to przekąska, która idealnie sprawdza się na każdym przyjęciu. Jest smaczna, a jednocześnie prosta w przygotowaniu. Ponadto daje możliwość ciekawych urozmaiceń. Do koreczków nie musimy wykorzystywać tradycyjnie szynki, sera żółtego czy kabanosa. Możemy stworzyć pyszne i oryginalne, a jednocześnie zdrowe koreczki. Co wobec tego użyć? Dobrym pomysłem może być pieczywo pełnoziarniste bądź wafle ryżowe. Ponadto możemy dodać oliwki, ogórek, paprykę, pomidory, wędzonego łososia.

Koreczki doskonale sprawdzą się również w wersji na słodko. Na wykałaczkę wystarczy nabić nasze ulubione owoce i... gotowe. Taka przekąska cieszy zarówno smak, jak i wzrok.

Coś do przegryzienia

Kiedy spotykamy się w gronie znajomych, przy jakimś alkoholu, okazuje się, że bardzo szybko ze stołu znikają rozmaite przekąski do chrupania. Prym w tym względzie wiodą chipsy i słone paluszki. Czy można zastąpić je czymś zdrowszym? Oczywiście. Możemy na przykład zaopatrzyć się w różnego rodzaju orzechy (poznaj właściwości orzechów, odwiedź stronę: https://portal.abczdrowie.pl/wlasciwosci-orzechow). Wybór jest naprawdę spory, możemy podać na swojej imprezie orzechy laskowe, włoskie, fistaszki, pistacje, nerkowce, migdały, orzechy piniowe bądź makadamia. Są one, co prawda, kaloryczne, ale dostarczają naszemu organizmowi wiele cennych składników, m.in. witamin, magnezu i zdrowych kwasów tłuszczowych.

Warzywa z dipem

W ostatnim czasie dużą popularnością cieszą się nachosy i nuggetsy, które zanurzamy w pysznym dipie. Możemy jednak zastąpić takie danie czymś zdrowszym. Wystarczy, że pokroimy różne warzywa w słupki i przyrządzimy samodzielnie sos. Taki dip można zrobić z jogurtu naturalnego, czosnku i przypraw: bazylii, pieprzu, oregano, papryki, a także odrobiny soku z cytryny.

Do warzyw doskonale pasuje hummus, czyli wegańska pasta na bazie ciecierzycy (więcej informacji na temat hummusu znajdziesz na stronie: https://portal.abczdrowie.pl/poznaj-zdrowotne-wlasciwosci-hummusu). Nie musimy jednak kupować gotowego produktu, bez trudu sami możemy przyrządzić go w domu. Oto lista niezbędnych składników: jedna puszka ciecierzycy, 2 łyżki soku z cytryny, 2 ząbki czosnku, 10 dag tahini, sól, oliwa z oliwek, odrobina wody (opcjonalnie). Wykonanie hummusu jest dziecinnie proste. Wrzućmy wszystkie składniki do jednego naczynia, zblendujmy. Na koniec doprawmy według własnego uznania. Proste, prawda?

Jeśli wiemy, że nasi goście są fanami nuggetsów i chcielibyśmy zrobić im przyjemność, możemy przygotować je w zdrowszy sposób. Kawałki kurczaka obtoczmy w płatkach owsianych bądź migdałowych. Dzięki temu wszyscy będą zadowoleni.

Coś na słodko

Uwielbiamy słodycze – tego nie da się ukryć. Aby poczęstować gości czymś słodkim, nie musimy jednak od razu zastawiać stołu ciastkami czy cukierkami. Zdrowszą alternatywą będą z pewnością owoce. Możemy przyrządzić np. sałatkę owocową. Wykorzystajmy do tego oryginalne, rzadko kupowane owoce: pitaję, mango, granat, figi, papaję, karambolę. Dla urozmaicenia smaku sałatki możemy dodać miąższ z laski wanilii, odrobinę likieru czy sok z cytryny. Znajomi na pewno chętnie spróbują takiego przysmaku.

ABCZdrowie.pl