Naukowcy przekonują, że ludzie niesłusznie sięgają po skomplikowane i nowoczesne spożywcze wynalazki, które mają zapewnić im zdrowie, odrzucając przy tym proste i popularne produkty pełne wartościowych minerałów i witamin. Dobrym przykładem jest ziemniak, który niesłusznie uznawany jest za tuczące warzywo.

Reklama

Zdrowie dziennik.pl na Facebooku: polub i bądź na bieżąco >>>

Specjaliści podkreślają, że ziemniaki pieczone w mundurkach mają pięć razy więcej błonnika niż banany. Są również bogatym źródłem witaminy C.

Badania przeprowadzone w 2011 roku wskazały, że jedzenie ziemniaków dwa razy dziennie może przyczynić się do obniżenia ciśnienia krwi i wbrew powszechnej opinii nie spowoduje otyłości. Najnowsze badania nie tylko potwierdzają te doniesienia, ale wskazują również, że ziemniaki są bogatym źródłem selenu, niezbędnego w procesie przemiany materii.

Ważne, aby nasza dieta była bogata w różnorodne produkty, jednak czasem nasze głowy zaprzątają różne dietetyczne nowości, przez co przestajemy doceniać stare, niedrogie i sprawdzone produkty - wyjaśnia Sian Porter z Potato Council.

Mówiąc o bananach myślimy o nich, jako o bogatym źródle potasu i słusznie, ale ziemniaki mają znacznie większy wpływ na dietę - dodaje dietetyk Sigrid Gibson.