Kiełki zawierają wszystkie najważniejsze składniki, które decydują o prozdrowotnych właściwościach rośliny. Poza tym po rozpoczęciu kiełkowania wytwarzane są enzymy, które wpływają na powstanie witamin.

Reklama

Które kiełki są najzdrowsze?

Jak dowiodły badania, kiełki brokułów posiadają sulforafany, które likwidując wolne rodniki, przyczyniają się do zapobiegania nowotworom. Co ciekawsze, kiełki brokułów mają ich do 30 razy więcej niż samo warzywo!

Kiełki soi to z kolei doskonałe źródło białka i wielu cennych witamin (m.in. A, C i E). Koją nerwy i dodają energii. Obfitują w żelazo, mangan, potas i fosfor. Spożywanie ich odmładza skórę i zmniejsza apetyt, a więc poprawia urodę.

Kiełki pszenicy, soczewicy, kukurydzy, rzeżuchy, rzodkiewki, fasoli Mung i słonecznika usprawniają procesy przemiany materii, działają przeciwmiażdżycowo i odmładzają.
Regularne spożywanie kiełków poprawiają kondycję cery, paznokci i włosów. Wpływa na przyspieszenie procesów przemiany materii, na czym skorzystają osoby na diecie.



Jak siać kiełki?

Wystarczy talerzyk i odrobina waty. Wysyp garść nasionek, podlej wodą i gotowe! Jeżeli jednak chcesz uprawiać kilka rodzajów kiełków naraz, polecamy zakup kiełkownicy. Jest to piętrowe, plastikowe urządzenie, które dzięki wytwarzanemu w nim ciśnieniu z pary wodnej, powoduje jeszcze szybszy wzrost nasion.