Posiłki skomponowane z warzyw i produktów pełnoziarnistych zamiast mięsnych dań – to skuteczna metoda odchudzania. Okazuje się bowiem, że wegetarianie tracą nadliczbowe kilogramy dwa razy szybciej niż osoby jedzące mięso. Dzieje się tak między innymi dlatego, że mięso dostarcza ponad jedną trzecią dziennej porcji kalorii. Jeśli więc z niego zrezygnujemy na rzecz niskokalorycznych warzyw, łatwiej będzie osiągnąć i utrzymać szczupłą sylwetkę.

Badania z udziałem tysiąca wolontariuszy, które prowadzili naukowcy z firmy Forza Supplements w Wielkiej Brytanii, wykazały, że mięsożercy tracili średnio około 2 kg w ciągu pierwszego miesiąca diety odchudzającej, zaś wegetarianie – około 4 kg. Najlepsze wyniki osiągały osoby, które przechodziły na wegetarianizm – one w pierwszym miesiącu diety odchudzającej traciły około 2,5 kg.

Eksperci zwracają uwagę na jeszcze jeden aspekt. Zaobserwowali, że wegetarianie zwykle prowadzą zdrowszy tryb życia niż amatorzy steków i szynki. Przede wszystkim dlatego, że bardziej świadomie wybierają produkty spożywcze, częściej decydują się na dania niskokaloryczne oraz nawet dwa razy częściej uprawiają jakiś sport i – w efekcie – ćwiczą dwa razy więcej niż mięsożercy.

Wielbicielom mięsa trudniej jest schudnąć także z powodu nieodpowiedniego przyrządzania posiłków. O ile ugotowane chude mięso nie musi być tuczące, o tyle usmażone na kiepskim tłuszczu staje się bombą kaloryczną. Przykładem niech będzie grillowanie udko z kurczaka, które dostarcza zaledwie 135 kcal, zaś po usmażeniu – 290 kcal, a jeśli jemy je z frytkami – dodatkowe 300 kcal.