Naukowcy z trzech ośrodków badawczych (Wageningen UR Food & Biobased Research w Holandii, University of Natural Resources and Life Sciences w Austrii oraz VTT Technical Research Centre w Finlandii) przeprowadzili ciekawy eksperyment z udziałem 24 osób. Zaproponowali im po dwa jogurty różniące się zawartością tłuszczu oraz smakiem. Następnie sprawdzali reakcje emocjonalne uczestników badania, pokazując im fotografie obcych osób i pytając ich o ocenę pozytywnych oraz negatywnych cech. Dzięki temu mogli określić, w jakim nastroju są wolontariusze.
Okazało się, że świetne samopoczucie było efektem zjedzenia jogurtu waniliowego o niskiej zawartości tłuszczu, choć – według badaczy – ta ostatnia cecha produktu nie była kluczowa.
Już wcześniejsze eksperymenty wykazały, że zapach wanilii wywołuje pozytywne emocje. Wykorzystuje się go m.in. w poczekalniach w przychodniach, by wyciszyć negatywne uczucia i agresję pacjentów oraz personelu medycznego.
Wyniki najnowszych badań zostały opublikowane w czasopiśmie „Food Research International”. Są pewnego rodzaju podpowiedzią dla producentów żywności, jak konsumenci podświadomie reagują na konkretne produkty.
Zdrowie dziennik.pl na Facebooku: polub i bądź na bieżąco >>>