Naukowcy z nowojorskiego uniwersytetu Cornell zdecydowali się zbadać, jaki wpływ na percepcję konsumentów i decyzje podczas zakupów mają produkty z "metką" organiczne.
Badacze zaprosili do eksperymentu 115 ochotników, których wysłali na zakupy. Poprosili o wybranie po jednym produkcie z trzech grup. Ochotnicy mieli do wyboru dwa jogurty - jeden organiczny, drugi zwykły, a także ciastka i chipsy, które były podobnie oznaczone jak jogurty. Mimo oznaczenia produkty między sobą niewiele się różniły.
Tym samym naukowcy chcieli zobaczyć, czy hasło "żywność organiczna" umieszczone na opakowaniu powoduje, że produkty te postrzegamy, jako zdrowsze, mniej kaloryczne.
Ciasteczka i jogurty oznaczone, jako produkty organiczne postrzegane były przez konsumentów, jako mniej kaloryczne, jednocześnie badani byli skłonni zapłacić za nie o 23 proc. więcej niż za zwykłe produkty z tej samej kategorii.
Równocześnie, oznaczenie wpływało na to, jak badani oceniali wartości odżywcze produktów. Naturalnie te organiczne postrzegane były, jako zdrowsze, posiadające więcej składników odżywczych.
Zdrowie dziennik.pl na Facebooku: polub i bądź na bieżąco >>>