Będzie to druga edycja kampanii. Jej organizatorem jest Krajowa Federacja Producentów Zbóż.

Reklama

Według danych GUS, Polacy spożywają coraz mniej produktów zbożowych podczas, gdy według najnowszej piramidy zdrowia Instytutu Żywności i Żywienia produkty te powinny stanowić (obok owoców i warzyw) podstawę naszej diety. Jeszcze w 2005 roku przeciętny Polak konsumował 119 kg tego typu produktów rocznie, w 2010 ok. 108 kg, natomiast w 2013 roku wskaźniki ten wynosił 106 kg.

Pieczywo, mąka, kasza, płatki, makarony różnego rodzaju – te produkty mogą stanowić smaczną podstawę każdego posiłku. Odpowiednio zbilansowana dieta, w tym regularne spożywanie produktów zbożowych pomaga w codziennej trosce o nasze zdrowie - podkreśla dietetyk specjalizująca się tworzeniu diet dla osób cierpiących na choroby cywilizacyjne, a także diet odchudzających dla dzieci Anna Jelonek.

Natomiast dyrektor biura Krajowej Federacji Producentów Zbóż Joanna Tomaszewska zauważa, że nie wszyscy są świadomi wartości odżywczych produktów zbożowych i to było właśnie powodem, dla którego Federacja zdecydowała się przeprowadzić kampanię.

Program ma przybliżyć konsumentom rodzaje i właściwości poszczególnych produktów zbożowych. Dodatkowo w ramach kampanii będą udostępnione przepisy na smaczne potrawy z przetworów zbożowych.

Kampania obejmować będzie działania m.in. organizatorzy programu planują przeprowadzenie badania poziomu wiedzy Polaków na temat zbóż. Jego wyniki zostaną opublikowane w najbliższym czasie. Blog programu dostępny będzie na stronie www.kfpz.pl

Program „Rola pieczywa i przetworów zbożowych w codziennej diecie II” finansowany jest ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych.