Wiele jest różnych diet i metod odchudzania, wiele jest też osób, które bez żadnej specjalistycznej wiedzy ani podstawy naukowej formułują i z pewnością siebie wygłaszają porady dotyczące redukcji wagi, bardzo często nie mających potwierdzenia w rzeczywistości. Najwyższy czas obalić najczęściej powtarzające się, wyssane z palca teorie.

MIT NR 1: GŁODÓWKA ODCHUDZI SZYBKO I SKUTECZNIE
Z wielu źródeł możemy dowiedzieć się jak pozytywnie kilkudniowa głodówka wpływa na masę ciała. Nic bardziej mylnego. Nawet jeżeli uda nam się zrzucić 2-3 kilogramy, to wcale nie oznacza, że pozbyliśmy się z organizmu tłuszczu. To, co zrzuciliśmy to tylko woda. Ponadto głodówka bardzo źle wpływa na nasz metabolizm sprawiając, że po jej zakończeniu w szybszym tempie przybieramy na wadze. W ten sposób bardzo często zyskujemy wagę większą niż przed rozpoczęciem głodówki.

MIT NR 2: JEDZĄC PRODUKTY LIGHT NIE MAM SIĘ CZEGO OBAWIAĆ
Produkty z serii „light” w wielu przypadkach tylko z nazwy wpływają na naszą dietę. Nawet jeśli dany produkt ma rzeczywiście mniejszą zawartość tłuszczu, to został on zrekompensowany w postaci cukrów lub innych szkodzących szczupłej sylwetce substancji. Dlatego za każdym razem przed włożeniem takiego produktu do koszyka, trzeba sprawdzić tabelę wartości odżywczych, która pokaże, czy dany produkt faktycznie zasługuje na miano „light”.

MIT NR 3: ZAPCHAM SIĘ OWOCAMI
Owoce oczywiście są bardzo zdrowe i warto je jeść. Jednak nie wolno też przesadzać z ich ilością. Wiele z nich zawiera sporą ilość naturalnych cukrów, tak więc warto za każdym razem, obok tabeli kalorycznej, sprawdzać ich indeks glikemiczny. Ponadto, jedzenie dużych ilości jakichkolwiek produktów powoduje rozpychanie żołądka, czyli odwrotność tego, co chcemy osiągnąć.

MIT NR 4: PO 18 NIC NIE JEM
Ta zasada sprawdza się tylko w przypadku osób, które wcześnie chodzą spać. A co z pozostałymi? Prowadząc tryb życia, w którym nie kładziemy się grzecznie spać o 21 przestrzegajmy zasady spożywania ostatniego posiłku na 3 godziny przed zaśnięciem. Wtedy organizm będzie miał wystarczającą ilość czasu na strawienie składników. Sen mocno spowalnia metabolizm, więc spożywanie potraw późno w nocy powoduje odkładanie się znienawidzonych „wałeczków”.

MIT NR 5: BĘDĘ WYTRZYMAŁA, ZJEM 1 POSIŁEK DZIENNIE
Jeżeli ktoś uważa, że jedząc mniej posiłków szybciej schudnie, to jest w wielkim błędzie. Aby organizm prawidłowo funkcjonował i na bieżąco spalał przyjmowane kalorie, potrzeba mu 5 regularnych posiłków dziennie. Wtedy organizm jest pewien, że nie będzie głodował i nie zmagazynuje zapasów na „czarną godzinę” w postaci „oponki” na brzuchu, udach i biodrach. Mniejsza ilość posiłków – 1 czy 2 spowoduje spowolnienie przemiany materii i odkładanie zapasów energetycznych w postaci tłuszczu. Jedząc 5 posiłków musimy pamiętać, by były one lekkie i odpowiednio zbilansowane, aby dostarczyły organizmowi wszelkich niezbędnych składników odżywczych.

Aby zdrowo i skutecznie pozbyć się nadprogramowych kilogramów, warto zastosować program odchudzania Dieta1, zapewniający widoczny efekt chudnięcia, który nie szkodzi organizmowi w przeciwieństwie do głodówek. Program polega na zastąpieniu 1 lub więcej posiłków dziennie (w zależności od etapu diety) koktajlami proteinowymi, co wprowadza różnorodność do naszego jadłospisu. Dzięki opracowanemu programowi Dieta1 wiemy dokładnie co i kiedy jeść, aby dostarczyć organizmowi odpowiednią, zbilansowaną ilość białka, kluczowych składników odżywczych, witamin i minerałów. Koktajle są mało kaloryczne – jedna porcja zawiera tylko 200 kcal. Ponadto dostępne są w 3 smakach: waniliowym, czekoladowym oraz truskawkowym, które zadowolą miłośników owoców i słodyczy. Zastosowanie takiego programu odchudzania pozwoli uniknąć błędów żywieniowych oraz efektu jo-jo, które są częste przy zastosowaniu niewłaściwych diet.

Osiągnięcie szczupłej sylwetki jest w zasięgu rąk każdej kobiety. Znając najczęściej popełniane błędy w odchudzaniu, łatwiej jest prowadzić taki tryb żywienia, by więcej nie martwić się o nadprogramowe kilogramy.