Brytyjskie środowisko medyczne ostrzega, że każdego dnia 570 dzieci zapala swego pierwszego w życiu papierosa.

Pozarządowa organizacja badań nad rakiem Cancer Research twierdzi, że utrącenie marketingu papierosów wśród dzieci byłoby "jednym z największych darów, jakie można pozostawić przyszłym pokoleniom". W Wielkiej Brytanii już od lat obowiązuje całkowity zakaz reklamy tytoniu i promocji marek papierosów w sporcie. Wprowadzono zakaz palenia w miejscach publicznych i większe ostrzeżenia na opakowaniach. Ostatnio papierosy zniknęły z półek w supermarketach i trafiły do zamkniętych szafek. To samo stanie się wkrótce w mniejszych sklepach.

Koncerny tytoniowe protestują jednak przeciwko planom wprowadzenia opakowań bez jakichkolwiek elementów marketingu argumentując, że otworzy to bramy podróbkom i przemytowi. Nie odstraszyło to rządu i parlamentu w Australii, gdzie eksperyment z nieoznakowanymi opakowaniami papierosów trwa już od roku. Rząd w Londynie czeka na ogłoszenie jego wyników. Szkocja jest już zdecydowana, że pójdzie tą samą drogą, co Australia.