Na co pozwala aplikacja mojeIKP?

Aplikacja mojeIKP została uruchomiona 2021 r. Zapewnia cyfrowy dostęp do wielu usług. Dzięki niej można m.in.:

  • sprawdzić historię leczenia w placówkach NFZ
  • umówić się na szczepienie przeciw COVID-19
  • kontrolować i wyszukiwać wystawione e-recepty i e-skierowania, także wystawione dzieciom czy bliskim osobom, które udzieliły upoważnienia
  • wykupić lek w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu
  • sprawdzić ulotkę i dawkowanie przepisanego leku
  • sprawdzić termin umówionej wizyty
  • zapoznać się z programami profilaktycznymi i Dietami NFZ
Reklama

MojeIKP pozwala udostępniać dane

Aplikacja mojeIKP pozwala także udostępnić dane i historię leczenia innemu lekarzowi (każdej specjalności), farmaceucie czy placówce medycznej niż wybrani przez nas lekarz POZ, pielęgniarka POZ czy przychodnia POZ.

Jak udostępnić swoje dane?

  • Uruchom aplikację.
  • Wejdź w Menu i wybierz "Uprawnienia".
  • Wybierz opcję: Udostępnij dane lekarzowi, pielęgniarce lub farmaceucie - po rozwinięciu kafelka przeczytasz informację, że tutaj udostępnisz lekarzowi, pielęgniarce, położnej placówce medycznej Twoje e-recepty, e-skierowania i zdarzenia medyczne (takie jak wizyta u specjalisty, pobyt w szpitalu, wizyta na SOR, wyniki badań laboratoryjnych i innych), a aptece i farmaceucie – Twoje e-recepty i informacje o wykupionych lekach.
  • Kliknij "Przyznaj dostęp" i potem na jedną z trzech możliwości: Pracownik medyczny, placówka medyczna, apteka/punkt apteczny.
  • Wpisz dane osoby/placówki. W przypadku lekarza, pielęgniarki lub położnej podajesz imię, nazwisko, numer PWZ (prawa wykonywania zawodu) i klikasz "Szukaj". Gdy system go znajdzie, wybierasz, czy będzie miał dostęp do wszystkich informacji czy wybranych dokumentów, całej dokumentacji medycznej czy tylko z określonego przedziału czasu. Klikasz "Zapisz". W przypadku przychodni lub innej placówki medycznej, wybierasz "Przyznaj dostęp placówce medycznej”, wpisujesz adres i nazwę placówki, wybierasz właściwą z tych, które zaproponuje Ci system. Potem wybierasz zakres dostępu tak samo, jak w przypadku lekarza. W przypadku apteki wybierasz „Przyznaj dostęp aptece/punktowi farmaceutycznemu”, wpisujesz adres i nazwę, wybierasz właściwą z tych, które zaproponuje Ci system. Potem wybierasz zakres dostępu tak samo, jak w przypadku lekarza, z tym że farmaceutów możesz upoważnić wyłącznie do dostępu do e-recept.

Jeśli pracownika medycznego nie ma w wykazie lub jeśli już upoważniasz medyka lub placówkę i mają dostęp do danych, system o tym poinformuje.

Pamiętaj, że zawsze możesz cofnąć swoje upoważnienie do dostępu do danych, udzielone pracowników medycznemu, placówce czy aptece, lub zmienić jego zakres.

Nie wszystkie placówki korzystają jeszcze z systemu, więc może się zdarzyć, że mimo zgody pacjenta dana przychodnia czy lekarz nie będą mieli dostępu do danych.