Ta roślina z rodziny kapustowatych, w Polsce nazywana kapustą bezgłową może nam towarzyszyć już od samego rana. Tomek Woźniak, autor kulinarnego bloga, proponuje, aby zacząć od pożywnego koktajlu.

Przygotowanie śniadania zwykle zajmuje 10-15 minut. Dlatego zwykle omijamy ten posiłek w ciągu dnia. Można jednak szybko przygotować koktajl pełen witamin. Do miksera wrzucamy jarmuż, szpinak, seler naciowy, jabłko, dolewamy trochę wody i całość miksujemy. Jabłko możemy zastąpić np. gruszką, a do całego koktajlu możemy dodać awokado - tłumaczy pasjonat kuchni.

Taki koktajl to zastrzyk energii od samego rana. Sam jarmuż jest bardzo pożywnym warzywem. Zawiera silne przeciwutleniacze i właściwości przeciwzapalne. Jest bogatym źródłem witaminy K, witaminy C, karotenoidów (beta karotenu, luteiny, zeaksantyny), a także wapnia. Podobnie jak brokuły i inne warzywa kapustowate zawiera sulforafan, związek posiadający właściwości przeciwnowotworowe. Jarmuż jest również doskonałym źródłem żelaza.

- Pod względem kulinarnym jarmuż jest bardzo podobny do szpinaku, można go podsmażyć, zblanszować. Można go zaserwować jako dodatek do ryb, mięs. Lub upiec z ciastem filo. Jest również świetnym dodatkiem do omletu. Pamiętajmy, aby nie pozbawiać go łodygi, bo to w niej skrywa się najwięcej smaku - dodaje Tomek Woźniak.

Zdrowie dziennik.pl na Facebooku: polub i bądź na bieżąco >>>