Kawa może ratować życie?
Temat prozdrowotnych właściwości kawy wraca jak bumerang. Tym razem naukowcy udowodnili, że umiarkowane picie tego aromatycznego napoju obniża ryzyko wystąpienia udaru mózgu.
- Nie wstydź się! Myj zęby w pracy
- Twoja przyszłość zapisana w genach
- Zamiast kawy - pietruszka i...
- Kawą w gronkowca
- Woda zdrowia doda - to mit
- Czosnek, duchy i lewatywa z kawy. Oto sposoby na raka
- Kawa pomaga na chorą wątrobę
- Są sposoby na ratunek po udarze
- Chorzy po udarze bez dostępu do skutecznej terapii
- Za późno zgłaszamy się do lekarza
- Nogi robota pomogą w chodzeniu
- Nie daj się depresji! Pij kawę
- Pokolenie Cafe Latte?
- Ten napój robi furorę wśród Polaków. Jesteśmy w czołówce
- Popularna sieć przyspiesza i wchodzi do mniejszych miast
- Kawosze, czas na lekką zmianę. Warto!
- Matura bez bólu >>
- Art. sponsorowany >> Jak sobie radzić po usunięciu piersi?
Pogoda
POLSKA
Czwartek 2012-05-17

temp. min 0°C max. 15°C
opady:
niewielkie opady
Twoje miasto:
Program TV
Sprawdź program swojej ulubionej stacji:
Osoby pijące zaledwie dwie filiżanki kawy dziennie są mniej zagrożone wystąpieniem udaru mózgu niż osoby stroniące od tego napoju. Ryzyko wystąpienia schorzenia spada u nich nawet o 14 procent w porównaniu z amatorami innych napojów - podali naukowcy z Karolinska Institutet w Sztokholmie na łamach "American Journal of Epidemiology".
Uczeni od lat badali wpływ kawy na zdrowie. W tym celu przeanalizowali dane różnych badań prowadzonych od 1960 do 2011 roku. Ogółem wzięli pod lupę przypadki prawie pół miliona osób - czytamy w brytyjskim dzienniku "Daily Mail".
Kawa zawdzięcza swoje dobroczynne właściwości zawartym w niej przeciwutleniaczom. Chronią one naczynia krwionośne mózgu przed szkodliwym wpływem złego cholesterolu. W efekcie zapobiegają powstawaniu skrzepów, które blokując naczynia krwionośne w mózgu, mogą wywołać niedokrwienny udar mózgu.
Czy więc powinniśmy opijać się małą czarną? Naukowcy podają, że picie trzech lub czterech kaw dziennie zmniejsza ryzyko wystąpienia udaru o około 17 procent, ale już picie więcej filiżanek kofeinowego napoju nie ma tak dobroczynnego wpływu na zdrowie, bo obniża zagrożenie udarem tylko o 7 procent.
Czytaj także: Kawa wcale nie szkodzi. Mamy na to dowód >>>





















































~Nina2011-09-21 07:32
żarty,piliśmy kawę 3-4 razy dziennie i oboje jesteśmy po udarze! Kłamstwa!
Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!