Demencja i choroba Alzheimera nie muszą cię dopaść. Co więcej, możesz nawet odjąć swojemu umysłowi z rok, dwa i sprawić, że będzie w świetnej kondycji. Jak? Stosują dietę bogatą w tłuste ryby morskiej, tj. śledź, makrela, sardynki. Dania rybne powinny gościć na twoim stole przynajmniej dwa razy w tygodniu. Dzięki temu dostarczysz organizmowi wystarczającej porcji kwasów tłuszczowych omega-3, spośród których najcenniejszy dla mózgu jest kwas dokozaheksaenowy (DHA).

Reklama

Takie zalecenia są wynikiem badań amerykańskich naukowców z University of South Dakota oraz Health Diagnostic Laboratory Inc. Uczestniczyło w nich 1111 kobiet i trwały one osiem lat. Wolontariuszki miały zaleconą dietę bogatą w kwasy tłuszczowe omega-3. Na finiszu badania, kiedy panie miały średnio po 78 lat, poddano obserwacji objętość ich mózgów, wykorzystując do tego rezonans magnetyczny.

Okazało się, że kobiety, które miały wyższy poziom kwasów tłuszczowych omega-3, mogły pochwalić się również większą objętością tkanki mózgowej, zwłaszcza w obszarze hipokampa, odpowiedzialnym przede wszystkim za pamięć. Naukowcy oszacowali, że dzięki temu umysł działał tak, jakby był o rok, dwa młodszy. Wolontariuszkom mniej zagrażały też choroby mózgu, tj. demencja czy alzheimer. Według autorów badania kwasy tłuszczowe omega-3 działają ochronnie na mózg i nie pozwalają mu się kurczyć wraz z wiekiem.

Wyniki badań zostały opublikowane na łamach „Neurology”.

Zdrowie dziennik.pl na Facebooku: polub i bądź na bieżąco >>>