Badania na zlecenie Federacji Konsumentów przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 2674 osób.

Reklama

Aleksandra Frączek, wiceprezes Federacji Konsumentów mówi, że potrzebna jest kampania edukacyjna dotycząca tzw. leków OTC. Dlatego wyniki badania i opracowany na ich podstawie raport będzie przesłany do samorządów: aptekarskiego i lekarskiego. Wspólna akcja - według niej - będzie bardziej skuteczna.

Przypomina, że przyjmowanie każdego leku powinno być poprzedzone konsultacją z lekarzem lub farmaceutą, szczególnie, jeśli preparat jest zażywany po raz pierwszy. Ważne jest również dawkowanie, a także przechowywanie leku i jego utylizacja. Tego powinna dotyczyć kampania edukacyjna - podkreśliła wiceprezes Aleksandra Frączek.

Federacja Konsumentów opowiada się jednak za utrzymaniem sprzedaży leków bez recepty również poza aptekami, na przykład, na stacjach benzynowych czy w supermarketach.