Producent batoników Mars Inc. wprowadzi na rynek nowy produkt Mars Caramel. W porównaniu z flagowym batonem Marsa nie będzie w nim grubej warstwy nugatu, przez co będzie mniejszy i o ok. 20 proc. mniej kaloryczny.

Także tradycyjny Mars bar zostanie poddany diecie odchudzającej i pojawi się w nowym uszczuplonym wydaniu. Przed dietą nie wybronią się także inne produkty: Snickers, Galaxy, Maltesers, Bounty, Twix oraz Topic.

Międzynarodowa korporacja Marsa jakiś czas temu zapowiedziała, że do końca 2013 r. żadna z jej czekoladowych przekąsek nie będzie zawierała więcej niż 250 kalorii. Cel ten zostanie osiągnięty dzięki zmniejszeniu gramatury bądź poprzez obniżenie zawartości tłuszczu.

"Daily Mail" przypomina, że w przeszłości producenci czekolady i słodyczy zmniejszali rozmiar produktu, ale zostawiali starą cenę. W 2009 r. Mars zmniejszył rozmiar swych najbardziej znanych batonów o 7,5 proc. do 58 g z 62,5 g, ale nie obniżył ceny.

W 2010 r. Mars pod presją brytyjskiej agencji odpowiedzialnej za standardy żywności zmienił skład batonu Mars zmniejszając w nim zawartość stężonego oleju palmowego i częściowo zastępując go zdrowszym olejem słonecznikowym.

Zdrowie dziennik.pl na Facebooku: polub i bądź na bieżąco >>>