Kiedy papierosy były zdrowe... Niesamowite stare reklamy
1 Palenie odchudza? To jedna z najczęściej powtarzanych wymówek osób uzależnionych od nikotyny. Jak widać, dzięki jej sile można było reklamować papierosy nawet jako środek odchudzający
Stanford School of Medicine
2 Twój dentysta kupowałby...
Stanford School of Medicine
3 Lekarze są zgodni - akurat ta marka drapie w gardło najmniej
Stanford School of Medicine
4 Jeden z najczęściej powtarzanych mitów palaczy - że filtr chroni przed szkodliwymi substancjami. W tej reklamie powoływano się nawet na badania naukowe
Stanford School of Medicine
5 Poczęstowałbyś taką higienistkę? Skoro nie odmawia, to na pewno papierosy są dobre i zdrowe. W końcu kto jak kto, ale higienistka na pewno wie, jak dbać o higienę jamy ustnej
Stanford School of Medicine
6 Palenie odchudza? To jedna z najczęściej powtarzanych wymówek osób uzależnionych od nikotyny. Jak widać, dzięki jej sile można było reklamować papierosy nawet jako środek odchudzający
Stanford School of Medicine
7 Palenie odchudza? To jedna z najczęściej powtarzanych wymówek osób uzależnionych od nikotyny. Jak widać, dzięki jej sile można było reklamować papierosy nawet jako środek odchudzający
Stanford School of Medicine
8
Stanford School of Medicine
9
Stanford School of Medicine
10 Tylko dla twardzieli. Sprawdzone na froncie I wojny światowej. Dobrze, że nie reklamowano ich hasłem "Co cię nie zabije, to cię wzmocni"
Stanford School of Medicine
11
Stanford School of Medicine
12 Jeden z najczęściej powtarzanych mitów palaczy - że filtr chroni przed szkodliwymi substancjami. W tej reklamie powoływano się nawet na badania naukowe
Stanford School of Medicine
13 Wszystkie dzieci znają tego pana. Skoro Święty Mikołaj lubi sobie zapalić, to palenie nie może być złe. Prawda, dzieci?
Stanford School of Medicine
14 Młoda kobieta w nakryciu głowy kojarzącym się z absolwentką wyższej uczelni. Jesteś młody, wykształcony, to musisz palić - takie jest przesłanie tej reklamy
Stanford School of Medicine
15 Szczyt szczytów. Papierosy w szpitalu. Dziś nie do pomyślenia...
Stanford School of Medicine
16 Piękna i młoda pielęgniarka z papierosem? To musi być samo zdrowie - miał myśleć konsument
Stanford School of Medicine
17 Wszystkie dzieci znają tego pana. Skoro Święty Mikołaj lubi sobie zapalić, to palenie nie może być złe. Prawda, dzieci?
Stanford School of Medicine
18 Ponad 20 tysięcy lekarzy internistów poleca tę markę papierosów... Znakomity przykład wykorzystania wpływu autorytetu na konsumenta
Stanford School of Medicine
19 Prezent dla taty? Relaksujące cygara. Jest to wbrew pozorom reklama skierowana także do dzieci
Stanford School of Medicine
20
Stanford School of Medicine
21 Dzieci wiedzą, co dla taty jest najlepsze?
Stanford School of Medicine
22 Prezent dla taty od całej rodziny (łącznie z psem). Dziś można by pomyśleć, że oni wszyscy mu źle życzą. Wtedy prezent w postaci kartonu papierosów miał symbolizować miłość
Stanford School of Medicine
23
Stanford School of Medicine
24 Reklama nie cofała się nawet (a może: zwłaszcza) przed wykorzystaniem popkultury do sprzedawania papierosów. Tym bardziej, że komiksy trafiały przede wszystkim do młodzieży
Stanford School of Medicine
25 Twój lekarz poleca...
Stanford School of Medicine
26 Szczęście rodzinne w kłębach dymu. Można i tak...
Stanford School of Medicine
27 W ważnych dla ciebie i twojej rodziny momentach powinieneś sobie zapalić - mówi ta reklama
Stanford School of Medicine
28 Bohaterski John Wayne, ikona powojennej kultury popularnej sprzedaje papierosy młodzieży. Nikogo to wówczas nie dziwiło
Stanford School of Medicine
29 Ważne chwile w życiu twojego dziecka z przeżyjesz lepiej z papierosem w ustach? Dziś taka reklama byłaby strzałem w kolano
Stanford School of Medicine
30 Trudno wyobrazić sobie, który współcześnie producent papierosów zareklamowałby się, pokazując rodziców dmuchających dziecku dymem w twarz
Stanford School of Medicine
31 Na rodzinnym spacerze
Stanford School of Medicine
32 Matka, dziecko i jej papierosy
Stanford School of Medicine
33 Lekarz swoim autorytetem miał zaświadczać, że palenie nie szkodzi, a wręcz pomaga, bo przecież relaksuje i odpręża. A choroby? Jakie choroby?
Stanford School of Medicine
34 Pokolenie palaczy trzeba było wychowywać od najmłodszych lat...
Stanford School of Medicine
35 Masz syna. To zapal sobie z tej okazji
Stanford School of Medicine
36 Reklama papierosów z wykorzystaniem niemowląt
Stanford School of Medicine
37 Pielęgniarka i lekarz w białych kitlach kojarzą się ze zdrowiem. To z czym konsumentowi powinien skojarzyć się rząd białych papierosów
Stanford School of Medicine
38 Reklama papierosów z wykorzystaniem niemowląt
Stanford School of Medicine
39 Rodzina, miłość, szczęście, dziecko, papieros
Stanford School of Medicine
40 Drogie dzieci, kto tu jest większym bałwanem?
Stanford School of Medicine
41 Ważne rozmowy z synem. Jedną ręką obejmuj dziecko, drugą trzymaj papierosa. Palenie miało silnie kojarzyć się z rodziną, wchodzić w jej tradycyjny model
Stanford School of Medicine
42 50 lat temu takie reklamy nikogo nie oburzały
Stanford School of Medicine
43 Pokolenie palaczy trzeba było wychowywać od najmłodszych lat...
Stanford School of Medicine
44 Ksiądz dobrodziej też przecież lubi puścić sobie dymka
Stanford School of Medicine
45 Szyk, klasa, młodość, wolność - niektóre atrybuty palenia nie zmieniają się w reklamach od lat
Stanford School of Medicine
46 Zdrowe cygara polecane przez lekarzy? No przecież...
Stanford School of Medicine
47 Miłość od pierwszego... no właśnie, czego?... Dymka?
Stanford School of Medicine
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Komentarze(52)
Pokaż:
przy uchu nie ma nic wspólnego ze wzrostem zachorowań na raka mózgu.
Że jedzenie kurczaków i innej padliny faszerowanej hormonami nie ma nic
wspólnego ze wzrostem liczby facetów, którzy nie potrafią określić do
jakiej płci mają się zaliczyć. Itd., itp.
...