Do zastosowanie tej metody profilaktyki zawału serca i udaru mózgu pewnie nie będziemy musieli specjalnie cię namawiać. Aby uchronić się przed groźnymi schorzeniami, zacznij regularnie spacerować. Liczy się nie tyle czas wędrówki, co jej tempo.

Jakie powinno być? Szybkie. Intensywna aktywność, podejmowana codziennie, aż o połowę obniża ryzyko zawału i udaru - dowodzą duńscy naukowcy z Copenhagen City Heart Study na łamach "BMJ Open". Natomiast codzienny jogging zmniejsza zagrożenie aż o 40 proc.

Do badania Duńczycy zaprosili prawie cztery tysiące wolontariuszy w wieku 21-98 lat. Eksperyment trwał 10 lat, podczas których naukowcy regularnie sprawdzali stan zdrowia badanych osób.

Jak tłumaczy Maureen Talbot z British Heart Foundation: To badanie przypomina nam, że jedynie aktywność fizyczna powodująca uczucie ciepła oraz prowokująca silniejszy oddech jest dobra dla naszego zdrowia. I dodaje: Jogging lub szybki spacer sprawiają, że serce bije szybciej. To dobre ćwiczenie serca, które powinniśmy wykonywać codziennie, by krew dobrze krążyła.

Zdrowie dziennik.pl na Facebooku: polub i bądź na bieżąco >>>