Najnowsze badania wskazują, że dzieci są bardziej skłonne do sięgania po przekąski, "śmieciowe" jedzenie i napoje gazowane, gdy zobaczą takie posiłki w reklamach.

Reklama

Podczas eksperymentu przeprowadzonego przez naukowców z Liverpool University's Institute of Psychology, Health and Society, naukowcy zbadali preferencje żywieniowe grupy 281 dzieci w wieku od sześciu do 13 lat z północno-zachodniej Anglii.

Dzieciom pokazywano odcinek popularnej kreskówki. W każdym przypadku, kreskówkę poprzedzała pięciominutowy ciąg reklam - jeden zestaw prezentował zabawki, drugi pokazywał dzieciom przekąski i dania fast food.

Po każdej prezentacji dzieci otrzymywały listę produktów spożywczych i były pytane o to, co chcą jeść. Eksperyment wskazał, że po obejrzeniu reklamy produktów spożywczych, dzieci były bardziej skłonne do sięgania po niezdrowe jedzenie.

"Otyłość wśród najmłodszych jest jednym z najbardziej palących problemów na całym świecie" - wyjaśnia Emma Boyland z uniwersyteckiego laboratorium zajmującego się badaniem ludzkich zachowań. "Reklamy powinny być pokazywane po 21, tak, aby dzieci nie były narażone na wpływ i komunikat, jaki płynie z reklam promujących niezdrowe jedzenie" - dodaje.