Prezes Jędrzejczyk podkreśla, że NFZ chce premiować jakość i dostępność usług. Dodaje, że w przyszłości opinia pacjentów może stać się jednym z kryteriów przyznania premii finansowej placówkom.
Ankieta jest anonimowa i dobrowolna. Składa się z 22 pytań, a jej wypełnienie zajmuje około czterech minut. Jest przeznaczona dla pacjentów, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystali ze świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej. Można ją wypełniać do końca listopada - w formie elektronicznej na stronie internetowej Funduszu oraz w wersji papierowej w punktach obsługi pacjentów w siedzibach wojewódzkich oddziałów NFZ oraz ich delegatur.
Narodowy Fundusz Zdrowia zbada satysfakcję pacjentów. Dziś ruszyła pilotażowa ankieta, która ma sprawdzić, czy chorzy są zadowoleni ze świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej. Pytania dotyczą głównie organizacji opieki medycznej i dostępu do leczenia, na przykład: jak długo trzeba czekać na wizytę do lekarza POZ, czy można zarejestrować się telefonicznie lub przez internet. Czy pacjent w sposób zrozumiały uzyskał informacje o stanie zdrowia oraz trybie i sposobie leczenia - wyjaśnia prezes Narodowego Funduszu Zdrowia Tadeusz Jędrzejczyk.
Powiązane
Reklama
Reklama
Reklama