Nawet 80 procent mężczyzn w wieku około 70 lat traci włosy - w mniejszym lub większym stopniu. Ale też wielu panów w średnim wieku narzeka na łysienie. Odkrycie uczonych z Uniwersytetu stanu Pensylwania daje im nadzieję, na rozwiązanie ich problemu.

Zdrowie dziennik.pl na Facebooku: polub i bądź na bieżąco >>>

Naukowcy z Filadelfii pochwalili się na łamach "Science Translational Medicine", że rozpracowali mechanizm utraty włosów. Sprawa wydaje się prosta. Bazując na wiedzy, że łysienie może być genetyczne, przeanalizowali, które geny są „włączone” u łysiejących mężczyzn. Okazało się, że sekret łysienia tkwi w zbyt dużym stężeniu pewnego białka - prostaglandyny D2 w komórkach mieszków włosowych na skórze pozbawionej włosów. Gdyby zmniejszyć ilość tego białka, można by zatrzymać proces wypadania włosów.

Tak wynika z obserwacji skóry pozbawionej włosów w porównaniu do skóry owłosionej. Eksperymenty były prowadzone na myszach laboratoryjnych oraz na ludziach.

Czytaj także: Fryzjer sprawdzi, czy masz raka >>>

Jest więc szansa na stworzenie leku, który sprawi, że łysi mężczyźni na nowo będą cieszyli się bujną fryzurą. Uczeni chwalą się, że prace nad tym środkiem już wystartowały – czytamy w serwisie BBC News.

Trwa ładowanie wpisu