Owoce i warzywa bogate w witaminę C, olej słonecznikowy, czerwone mięso i produkty pełnoziarniste - dzięki nim dłużej możemy cieszyć się lepszym wzrokiem. Zdaniem ekspertów odpowiednia dieta może uchronić nas przed noszeniem okularów.

Reklama

Dieta wpływa na cały organizm człowieka, także na wzrok - twierdzą amerykańscy naukowcy z Uniwersytetu Alabama w Birmingham. Ostatnie badania dowodzą, że zarówno konkretne produkty żywieniowe jak i suplementy diety z wysoką zawartością przeciwutleniaczy i cynku mogą zmniejszyć ryzyko zachorowań na AMD, zwyrodnienie plamki związane z wiekiem, prowadzące do utraty wzroku.

- Suplementy diety nie są lekarstwem na zwyrodnienie plamki, ale ogranicza ryzyko zachorowań. Ponadto jesteśmy tym, co jemy - to może banalne powiedzenie, ale prawdziwe. Badania wykazały, że pewne nawyki, głównie dieta wysokotłuszczowa, nie jest przyczyną chorób oczu, ale może się z nimi wiązać - twierdzą specjaliści.

Już od dawna wiadomo, że na nasz wzrok pozytywnie wpływa marchew bogata w beta-karoten. Jednak zdaniem ekspertów sam beta-karoten, cudów nie zdziała. Ryzyko zachorowania na AMD może obniżyć również mięso tuńczyka i łososia, bogate w kwasy tłuszczowe oraz warzywa i owoce bogate w witaminę C, które minimalizują również prawdopodobieństwo wystąpienia zaćmy. Zmętnienie soczewki ludzkiego oka powoduje chociażby brak cynku, którego źródłem jest z kolei czerwone mięso i produkty pełnoziarniste. Witamina E zawarta w oleju słonecznikowym, zdaniem lekarzy może z kolei zwolnić postępowanie zwyrodnienia plamki.

Zdrowie dziennik.pl na Facebooku: polub i bądź na bieżąco >>>