Bohdan Pecuszok, prezes fundacji Rosa, która jest organizatorem akcji, uważa, że myślenie o raku trzeba zmienić. Jego zdaniem do tej pory o raku mówiło się w sposób wstydliwy, lub nie mówiło się wcale. Kampania „Rak. To się leczy” ma to zmienić.

Reklama

Jacek Gugulski, prezes Polskiej Koalicji Organizacji Pacjentów Onkologicznych podkreśla, że nowotwór nie jest wyrokiem śmierci. Gugulski dodaje, że Polacy muszą przestać bać się badań, ponieważ wczesne wykrycie raka zwiększa szanse na przeżycie i oznacza leczenie, które jest mniej obciążające dla organizmu.

Kampanię wesprą znani aktorzy: Jerzy Stuhr, Cezary Pazura, Stanisław Mikulski i Jarosław Boberek, którzy w specjalnych reklamach namawiają Polaków do badań.

Jacek Gugulski mówi, że wcześniejsze badania mogłyby uratować życie nawet 30 tysięcy ludzi. W 2025 roku liczba chorych ma sięgnąć 600 tysięcy ludzi.