Akcja ma uświadomić młodym, że życie i doświadczenia ich dziadków to ważny element ich tożsamości.
Dziadkowie bezwarunkowo kochają swoje wnuki, często mają więcej czasu od rodziców i warto takie relacje pielęgnować i rozwijać - przekonuje współorganizatorka akcji z Fundacji Dzieci Niczyje, Monika Sajkowska.
Ważną częścią kampanii są spoty reklamowe. Opowiadają o drobnych przedmiotach, które wnuk czy wnuczka znaleźli u swoich dziadków. Ma to uzmysłowić odbiorcom reklam, że z pozoru niewinny przedmiot może być ważną częścią życia babci i dziadka - mówi Monika Sajkowska. Historia niepozornego przedmiotu może stać się ważną płaszczyzną do dalszego dialogu i do poznawania życia naszych bliskich.
Jeden z radiowych spotów opowiada historię skórzanej kurtki, którą dziadek założył na koncert Rolling Stones'ów. I tak poznał ładną blondynkę - babcię.
Pod takimi kampaniami podpisuje się Irena Lipowicz. Rzecznik Praw Obywatelskich uważa, że właśnie takie proste przekazy mogą poprawić relacje między osobami starszymi a młodym pokoleniem. Do "naprawiania" często zniszczonych przez codzienną gonitwę relacji międzypokoleniowych właśnie proste komunikaty i dosadne kampanię nadają się idealnie - uważa Irena Lipowicz.
Częścią kampanii jest także konkurs fotograficzny "Dziadkowie i wnuki". Zwycięzcą zostanie osoba, która wykona fotografię najlepiej ilustrującą piękno relacji międzypokoleniowych.