Warto reagować, gdy pojawiają się pierwsze symptomy przeziębienia - osłabienie, kiepskie samopoczucie, ból głowy i mięśni, katar czy kaszel. Najskuteczniejszą metodą na zahamowanie rozwoju infekcji jest duża dawka odpoczynku.

Ale zanim położysz się do łóżka, zaserwuj ciału maksymalną dawkę ciepła, które nie tylko wprawi cię w dobry sen, ale również pomoże ci pokonać chorobę.

>>> Czytaj dalej...

Zrób sobie ciepłą kąpiel

Temperatura wody raczej nie powinna przekraczać temperatury twego ciała. Najlepsza będzie w temperaturze do ok. 38 st. C. Zadbaj również, aby w łazience było wystarczająco ciepło - ok. 25 st. C. Taka kąpiel podniesie temperaturę ciała, sprawi, że śluzówki będą lepiej ukrwione i w efekcie zahamuje namnażanie się drobnoustrojów chorobotwórczych. 

Do wody możesz dodać kilka kropli olejków eterycznych: sosnowy pomoże na katar (dodatkowo para nawilży śluzówkę nosa), lawendowy na kaszel, szałwiowy na ból gardła, a rumiankowy uspokoi i ułatwi zasypianie.

W czasie kąpieli rozetrzyj ciało szorstką myjką, co poprawi krążenie krwi. Po wyjściu w wody starannie się wytrzyj i załóż ciepłą pidżamę oraz skarpety.

Natrzyj ciało żelem rozgrzewającym

Przed wyjściem z łazienki lub zanim wskoczysz pod ciepły koc, możesz natrzeć ciało specjalnym żelem rozgrzewającym. Dobrze zadziała np. żel Pumo Vap, który zawiera naturalne olejki eteryczne (anyżkowy, eukaliptusowy, majerankowy, rozmarynowy i sosnowy) - udrożni nos, rozgrzeje i przyjemnie rozluźni, dzięki czemu łatwiej zapadniesz w sen. Wetrzyj go w skórę stopy lub klatki piersiowej.

Możesz również wykorzystać stary babciny sposób i natrzeć ciało nalewką bursztynową lub olejkiem kamforowym.

>>> Czytaj także: Oto najlepsze nalewki na grypę

Wypij ciepłą herbatę

Zaparz herbatę z kwiatu lipy (ma działanie napotne i uspokajające), czarnego bzu (zapobiega gorączce i działa przeciwzapalnie) albo dzikiej róży (wzmacnia odporność). Wciśnij cytrynę (spora dawka witaminy C) i dosłodź miodem (działa bakteriobójczo).

Pij herbatę małymi łykami, póki jest ciepła.