Z e-Doradcą można porozmawiać jedynie na tematy zawierające informacje ogólne m.in. dotyczące praw pacjenta, ubezpieczenia zdrowotnego, leczenia uzdrowiskowego, zasad udzielenia świadczeń i uprawnień szczególnych (krwiodawcy, kombatanci), ubezpieczenia dobrowolnego, wysokości składki, refundacji i realizacji zleceń na wyroby medyczne.

Reklama

Oprócz tego można się dowiedzieć informacji o placówkach medycznych i dostępnych terminach leczenia, transporcie pacjenta czy zwrotu kosztu leczenia

E-doradców można spytać o profil zaufany, zasady wypełniania wniosków, profilaktykę i promocję zdrowia, portal https://diety.nfz.gov.pl/, zasady wypełniania i składania wniosków o EKUZ oraz certyfikatu zastępującego EKUZ, zasady leczenia na terytorium UE/EFTA oraz leczenie planowane.

Z e-doradcą można skonsultować się w dni robocze od godziny 8.00 do godziny 16.00 po wcześniejszej rezerwacji wizyty.

Żeby umówić się z doradcą należy wejść na stronę https://e-doradca.nfz.gov.pl/, po czym wybrać województwo, dzień i godzinę spotkania, temat spotkania, podać swój adres e-mail oraz zaznaczyć odpowiednie zgody dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przetwarzania wizerunku w postaci obrazu i głosu.

Po zarezerwowaniu spotkania otrzymasz potwierdzenie na adres e-mail wraz z linkiem do spotkania. Jeżeli zrobisz rezerwację po godzinie 16:00, link do spotkania otrzymasz w kolejnym dniu roboczym. W wyznaczonym terminie kliknij w link, aby połączyć się z pracownikiem NFZ - wyjaśnił NFZ. Dodano, że podczas spotkania e-Doradca nie będzie weryfikował tożsamości.

NFZ przypomniał, żeby nie udostępniać innym osobom zrzutów ekranu oraz nagrań ze spotkania.

Odpowie na pytanie ogólne, nie rozwiąże jednak twojej indywidualnej sprawy dotyczącej np. statusu ubezpieczenia, bądź braku dostępu do Internetowego Konta Pacjenta dziecka. Czas spotkania z e-Doradcą NFZ wynosi 20 minut. Gdy spotkanie się przedłuża, pracownik NFZ może je zakończyć ze względu na kolejne zaplanowane spotkanie z klientem - zaznaczono.