Eksperci podkreślają, że rynek usług medycznych ma ogromny potencjał. Jego reklamie służy program "Promocja branży turystyki medycznej", realizowany jako jeden z 15 branżowych programów promocyjnych Ministerstwa Gospodarki.

Reklama

Dyrektor Andrzej Szewczyk z Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych podkreśla, że powodów przyjazdów zagranicznych pacjentów na leczenie do Polski jest wiele. Jednym z nich - nie ma co ukrywać - na pewno są różnice w cenie, ale także wyspecjalizowana kadra medyczna. Liczy się też centralne położenie naszego kraju w Europie.

Kierownik projektu Promocji Turystyki Medycznej Ada Kostrz-Kostecka dodaje, że rynek turystyki medycznej w Polsce rozwija się bardzo szybko, podobnie jak w wielu innych krajach. Podkreśla, że jest to kwestia właściwego wypromowania się - pokazania światu jakie mamy możliwości.

Konkurencję mamy dużą - szacuje się, że blisko 50 krajów traktuje turystykę medyczną jako strategiczny kierunek rozwoju gospodarki.

Jeszcze do niedawna do Polski zagraniczni pacjenci przyjeżdżali głównie po to, by skorzystać z możliwości leczenia stomatologicznego i medycy estetycznej, teraz coraz bardziej popularne są wizyty u naszych kardiologów i ortopedów.