Magdalena Szefernaker z biura prasowego NFZ-u powiedziała, że awaria miała chwilowy, incydentalny charakter. Dodała, że ta awaria nie miała żadnego wpływu na to czy pacjent zostanie przyjęty czy też nie. Wystarczyło samo oświadczenie chorego, że jest ubezpieczony.



Reklama

Z systemu Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców pacjenci korzystają od początku roku. Przychodząc do placówek ochrony zdrowia nie muszą już okazywać dokumentów potwierdzających ubezpieczenie. Pracownicy rejestracji mogą sprawdzać ich uprawnienia jedynie na podstawie numeru PESEL.

Planowana i zapowiadana przez NFZ przerwa techniczna nastąpi jeszcze w środę (27 marca) miedzy godziną 18 a 21. Jednak i ta przerwa nie powinna spowodować żadnych utrudnień dla pacjentów. Biuro prasowe NFZ informuje, że wystarczy w takim przypadku oświadczenie pacjenta, że ubezpieczenie posiada.