Z ankiety przeprowadzonej przez japońską grupę badawczą wśród studentów uniwersytetów w całym kraju wynika, że 32 proc. ankietowanych korzystało z generatywnej sztucznej inteligencji, takiej jak chatbot ChatGPT.
Z technologii najczęściej korzystają studenci na wydziałach nauk ścisłych, technologii i rolnictwa (45,5 proc.).
Wśród studentów nauk humanistycznych, społecznych i edukacji po generatory treści sięga 33 proc. osób, a nauk medycznych - 21,2 proc.
Znacznie częściej z technologią mają do czynienia mężczyźni (44,8 proc.) niż kobiety (27,1 proc.).
Około 14 proc. wykorzystuje ChatGPT do pisania raportów i innych prac zaliczeniowych, przy czym 91,8 proc. twierdzi, że sprawdza, czy wygenerowany tekst jest poprawny i dokonuje korekt - wynika z badania.
Zdaniem 70,7 proc. ankietowanych korzystanie z ChatGPT ma "pozytywny lub raczej pozytywny" wpływ na ich zdolności myślenia, a 15,4 proc. jest przeciwnego zdania.
Japońskie ministerstwo edukacji planuje w lipcu wdrożyć nowe wytyczne dla szkół podstawowych i liceów, aby zakazały uczniom korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji, takiej jak chatbot ChatGPT na egzaminach - podała w czwartek agencja Kyodo.