Opublikowane na początku marca wyniki badania dają ponury obraz stanu zdrowia mieszkańców obu stron granicy kanadyjsko-amerykańskiej. Po raz pierwszy, zaznaczyła agencja, badacze ocenili w równoległym badaniu problem otyłości w Kanadzie i USA.

Reklama

Ciekawostką wyników jest to, że wśród kobiet liczba otyłych w obu krajach najbardziej wzrosła w grupie wiekowej 20-39 lat. Wśród mężczyzn najbardziej utyli ci w wieku 60-74 lat.

W kanadyjskich mediach często powraca się do problemu otyłości. Finansowana z publicznych pieniędzy telewizja CBC prowadzi obecnie specjalną kampanię z myślą o zdrowiu i zdrowym odżywianiu. W telewizji pojawiły się szokujące "reklamy" z kilkunastoletnim chłopcem tak otyłym, że - o czym sam opowiada - ma kłopoty z poruszaniem się i wiele dolegliwości zdrowotnych i zmiany hormonalne.

Otyłość najmłodszych jest zresztą jednym z największych problemów kanadyjskiego systemu opieki zdrowotnej. Najmłodsza generacja jest uważana za pierwszą, która będzie żyła krócej niż pokolenie rodziców.

Świadomość zagrożeń chorobami związanymi z brakiem ruchu i nieprawidłową dietą starają się powiększać nawet sami sprzedawcy żywności, znajdujący się już na cenzurowanym za to, co sprzedawali dotychczas.

Reklama

Wielka sieć barków z kawą i ciastkami Tim Hortons właśnie zdecydowała się wprowadzić do sprzedaży zdrowsze koktajle z przecierów owocowych, a sieć supermarketów Loblaws we współpracy z kanadyjskim stowarzyszeniem chorych na cukrzycę prowadzi w swych aptekach kampanię zachęcającą do badania poziomu cukru we krwi i zmiany na zdrowszy stylu życia i odżywiania się. Ponad 3 mln Kanadyjczyków, czyli co 11., ma cukrzycę.