• Kroplówka
    1
    16
    Bez specjalistycznego wsparcia żywieniowego nie ma skutecznego leczenia. Żywienie medyczne skraca pobyt chorego w szpitalu i obniża ogólne koszty terapii – przekonywali eksperci podczas konferencji prasowej w Warszawie.
  • Lody
    3
    8
    Lato, zwłaszcza takie gorące jak tegoroczne, to czas kiedy zjadamy ogromne ilości lodów. Czy należą one do grupy bezpiecznych słodyczy? Zdaniem dietetyków niestety tak nie jest. Dwie gałki lodów to około 250 kilokalorii, czyli tyle samo, ile zawiera pół tabliczki czekolady.
  • Biegaczka
    23.08.2018, 22:36

    Co jeść po bieganiu?

    Po treningu kluczowe jest zjedzenie wartościowego posiłku. Ważne są węglowodany i białka. Służy to regeneracji mięśni oraz odbudowaniu zapasów glikogenu i energii. Co ważne, wszystkie składniki odżywcze szybko wchłoną się do zmęczonego organizmu. Nie będzie on odkładał posiłku w postaci tkanki tłuszczowej.
  • Kalafior dla cukrzyka
    7
    14
    Dietetycy najczęściej zachwalają intensywnie kolorowe warzywa i owoce: bakłażany, szpinak, pomidory. Tymczasem także te białe skrywają masę prozdrowotnych właściwości.
  • Sok z wiśni
    5
    10
    Chronią wyściółkę jelita i pomagają opanować stany zapalne – takie zbawienne działanie wiśni odkryli amerykańscy naukowcy. Okazuje się, że te smaczne owoce zwiększają ilość tak zwanych dobry bakterii w przewodzie pokarmowym.
  • zakupy
    W upalne dni lepiej nie robić zakupów na cały tydzień. A mięsa i ryby, szczególnie mrożone, najlepiej przyrządzić do spożycia tego samego dnia – radzi dietetyk Paulina Gąsiewska z Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie.
  • Posiłek na plaży
    3
    4
    Główny Inspektorat Sanitarny radzi, żeby wybierając się na plażę lub wycieczkę w upalne dni, żywność wziąć w lodówce turystycznej lub zadowolić się suchym prowiantem.
  • Co zabrać w podróż?
    2
    Wakacje to czas beztroskiego, zasłużonego lenistwa. Zanim jednak dotrzemy na miejsce naszego letniego wypoczynku czeka nas podróż, czasem bardzo długa. Podczas niej chętnie sięgamy po małe co nieco. Właśnie dlatego przygotowany posiłek powinien być nie tylko smaczny, ale także sycący i pełnowartościowy. Podpowiadamy, jakie przekąski sprawdzą się podczas letnich wypraw.
  • Warto jeść cebulę
    11
    3
    Mówi się o niej, że jest naturalnym antybiotykiem. Rzeczywiście, pomaga zwalczyć infekcje. Ale nie tylko. Lista zalet cebuli jest naprawdę długa.
  • Puszki z napojami
    6
    3
    Zamiast napojów dietetycznych z dodatkiem słodzików, lepiej pić wodę, nawet gazowaną lub aromatyzowaną, ale bez cukru – rekomendują specjaliści z Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego na łamach pisma „Circulation”.
  • Mrożone warzywa
    3
    4
    Główny Inspektorat Sanitarny wydał ostrzeżenie w związku z potencjalnym ryzykiem wystąpienia bakterii Listeria monocytogenes w mrożonych warzywach wyprodukowanych dla sieci sklepów Biedronka przez firmę Greenyard Frozen Poland.
  • Odchudzanie
    5
    3
    Kolejne diety zawodzą? Nie wiesz już, czy stosować paleo, być gluten free, a może wyeliminować produkty o wysokim indeksie glikemicznym? Tak naprawdę w odchudzaniu nie chodzi o testowanie kolejnych modnych jadłospisów, ale o wyrobienie zdrowych nawyków żywieniowych, które pomogą pozbyć się nadmiaru kilogramów bez ryzyka efektu jo-jo, nabawienia się niedoborów witamin czy ważnych składników odżywczych. Dlatego razem z lekarzem podpowiadamy, jak wkroczyć na dobrą drogę radzenia sobie z nadwagą.