• Cenna witamina C
    2
    Kiedy za oknem siąpi i wieje, warto sięgnąć po produkty, które zapewnią nam odpowiednią dawkę witaminy C. To najprostszy sposób na wzmocnienie organizmu w walce z jesienną niepogodą.
  • Grzyby marynowane
    2
    Wczesna jesień to czas leśnych wędrówek, spacerów i bardzo popularnego w Polsce grzybobrania. Nic dziwnego – grzyby podnoszą i uszlachetniają walory smakowe zup, sosów i świątecznych dań. To prawdziwa uczta dla podniebienia, ale w pełni bezpieczna tylko dla tych, którzy się na grzybach znają. Spożycie trujących okazów w najlepszym wypadku może się skończyć poważnymi problemami żołądkowymi, a w najgorszym – nawet śmiercią.
  • Pizza
    7
    16
    Czy kawałek pizzy ma więcej wartości odżywczych od płatków śniadaniowych?
  • Kobieta pijąca wodę
    2
    3
    Wystarczy, że nawodnienie naszego organizmu zmniejszy się o 1-2 proc., by doszło do obniżenia wydolności fizycznej – mówili eksperci podczas konferencji prasowej w Warszawie.
  • Aronia
    2
    Aronia to prawdziwy skarb. Jest niedroga, łatwo dostępna, a ma cały wachlarz właściwości prozdrowotnych: obniża ciśnienie, poziom cholesterolu i poziom cukru we krwi. Z owoców aronii można przygotować soki, dżemy czy powidła. O tych cudownych owocach opowiedziały w "Dzień Dobry TVN" prof. Iwona Wawer i Agnieszka Cegielska.
  • Zdrowy ryż brązowy
    5
    To prawda, gotuje się go dłużej niż ryż biały. Ale warto poczekać, bo jest bardziej pożywny i dużo zdrowszy.
  • Dieta - kanapka
    12
    21
    Długotrwała dieta z niską i bardzo niską zawartością węglowodanów (poniżej 215 g na dobę) stosowana przez długi czas (powyżej 6 lat) jest niekorzystna dla zdrowia i skraca życia – wykazały badania prof. Macieja Banacha i jego zespołu.
  • Dlaczego warto jeść kaszę?
    10
    Kasza jest zdrowsza od ryżu, ziemniaków, makaronu. Dodatkowo, w zależności od gatunku, ma swoje właściwości lecznicze.
  • 1
    Brytyjski rząd ogłosił w czwartek konsultacje społeczne w sprawie zakazu sprzedaży napojów energetycznych dla nastolatków, wskazując na negatywne konsekwencje dla ich zdrowia, m.in. otyłość związaną ze spożyciem cukru, ból głowy i nadaktywność.
  • Dieta, która obniża poziom cholesterolu
    20
    8
    Wysoki poziom cholesterolu może prowadzić do zawału serca i udaru mózgu, które są jednymi z głównych przyczyn przedwczesnej śmierci. Warto temu zapobiegać, stosując odpowiednią dietę.
  • Kroplówka
    1
    16
    Bez specjalistycznego wsparcia żywieniowego nie ma skutecznego leczenia. Żywienie medyczne skraca pobyt chorego w szpitalu i obniża ogólne koszty terapii – przekonywali eksperci podczas konferencji prasowej w Warszawie.
  • Lody
    3
    8
    Lato, zwłaszcza takie gorące jak tegoroczne, to czas kiedy zjadamy ogromne ilości lodów. Czy należą one do grupy bezpiecznych słodyczy? Zdaniem dietetyków niestety tak nie jest. Dwie gałki lodów to około 250 kilokalorii, czyli tyle samo, ile zawiera pół tabliczki czekolady.