Dieta a wygląd

Dietetyk Monika Papuga-Sobczak przyznaje, że istnienie związku między spożywanymi pokarmami a wyglądem to nie jest mit: Mądre powiedzenie mówi, że jesteśmy tym, co jemy. W związku z tym wszystkie pokarmy, które spożywamy w ciągu dnia wpływają na kondycję naszego organizmu, a co za tym idzie – na nasz wygląd. Jeśli często ulegamy żywieniowym zachciankom i lekceważymy zalecenia dietetyczne, problemy skórne, łamliwe paznokcie i matowe, wypadające włosy nie powinny być dla nas zaskoczeniem. Dobrą wiadomością jest fakt, iż dzięki zaledwie kilku modyfikacjom w sposobie odżywiania możemy w stosunkowo krótkim czasie dostrzec wyraźną poprawę swojego wyglądu.

Od czego zacząć? - Dieta, która zapewni nam lśniące włosy, promienną cerę oraz zdrowe paznokcie powinna być oparta na odpowiedniej podaży mikro- i makroelementów - odpowiada ekspert. - Szczególne znaczenie mają: krzem, magnez, żelazo, kwas foliowy, cynk oraz witaminy z grupy B, A, E, C i K (o wpływie witamin na stan skóry przeczytasz na stronie: http://portal.abczdrowie.pl/witaminy-na-skore). Wszystkie te składniki możemy dostarczyć do organizmu w postaci owoców, warzyw, nabiału, ryb, a także ziaren zbóż i roślin strączkowych. Godne polecenia jest spożywanie świeżych pomidorów, marchwi, dyni, awokado, warzyw o intensywnym zabarwieniu (żółtych, zielonych i czerwonych), orzechów, ziaren słonecznika, dyni oraz wszelkiego rodzaju produktów pełnoziarnistych (np. kasz, produktów zbożowych) - dodaje dietetyk.

Jakim produktom powiedzieć „NIE”?

Wzbogacenie jadłospisu o wartościowe pod względem odżywczym produkty to tylko pierwszy krok w kierunku ładnego wyglądu. Nie mniej ważne jest wyeliminowanie z diety pokarmów, które z różnych powodów mogą pogorszyć stan włosów, skóry i paznokci. Jakie produkty zaliczają się do tej grupy? - W naszej diecie powinniśmy wystrzegać się produktów typu fast food, dużych ilości słodyczy, przetworzonego mięsa i konserwantów - odpowiada dietetyk Monika Papuga-Sobczak. Trzeba pamiętać o tym, że negatywny wpływ na nasz wygląd ma także alkohol”.

Dobre nawyki w służbie urody

Stosowanie zdrowej diety powoduje dostarczenie do organizmu wszystkich niezbędnych mu składników odżywczych, a co za tym idzie, zapewnia nam atrakcyjny wygląd. Korzystny wpływ na urodę mają jednak także inne działania, takie jak:
Wysypianie się – zbyt krótki sen sprawia, że skóra staje się bardziej podatna na rozwój zmarszczek, a pod oczami pojawiają się cienie.

Uprawianie sportu (zwłaszcza na świeżym powietrzu) – aktywność ruchowa poprawia krążenie i dotlenia komórki organizmu. Ćwicząc regularnie, chronimy swoje ciało przed nadwagą i zapewniamy sobie zdrowy wygląd skóry.

Aktywne zwalczanie stresu – długotrwałe napięcie emocjonalne jest niekorzystne dla całego organizmu, także dla skóry, ponieważ hormon stresu uszkadza kolagen odpowiedzialny za jej elastyczność (więcej informacji na temat kolagenu znajdziesz na stronie: http://portal.abczdrowie.pl/kolagen-wszystko-co-powinienes-wiedziec). Z tego właśnie powodu warto znaleźć czynność, która pomaga nam w odstresowaniu się.

Atrakcyjny wygląd to nie jest dar od losu - aby cieszyć się mocnymi paznokciami, gładką skórą i bujnymi włosami, musimy dbać o nie każdego dnia.

ABCZdrowie.pl