Ta dieta wydłuża życie
Nie dość, że smaczna, niedroga, to i bardzo zdrowa. Ta dieta od lat ma świetną prasę. Tym razem naukowcy dowiedli, że stosowanie jej wydłuża życie, i to o 3 lata.
- Jedz mniej, dłużej pożyjesz
- Omlet dla dbających o linię
- Już jest! Cudowna pigułka odchudzająca
- Chcesz być szczupły? Przeliczaj kalorie na wysiłek
- Pij piwo na zdrowie
- Oto zdrowy zamiennik kawy
- Nie lubisz brukselki? To przez geny
- Naukowcy liczyli na przełom, ale się zawiedli. Ranking rozczarowań
- Kochanego ciałka nigdy za wiele?
- Tym razem się odchudzisz! Tak dotrzymasz postanowień noworocznych
- Na czym polega dieta makrobiotyczna
- W zastępstwie świeżych warzyw - kiełki!
- Nie przechodź na dietę-cud. To pewna porażka
- Żałoba zwiększa ryzyko zawału
- Ten kwiat uzdrowi serce
- Pobito rekord Guinnessa w mierzeniu cieśnienia krwi
- Jemy 10 razy mniej ryb niż mięsa. Dlaczego?
- Cukrzyca grozi wadami wrodzonymi. Jak bardzo?
- Miastowi garną się do rolnictwa. Dla zdrowia
- Masz na czym siedzieć i... masz zdrowie
- Popcorn chroni przed rakiem
-
Ekspres do zdrowia i urody przed sylwestrowym szaleństwem
- Mocno przyprawione - silnie zdrowe
- Matura bez bólu >>
- Art. sponsorowany >> Jak sobie radzić po usunięciu piersi?
Pogoda
POLSKA
Czwartek 2012-05-17

temp. min 0°C max. 15°C
opady:
niewielkie opady
Twoje miasto:
Program TV
Sprawdź program swojej ulubionej stacji:
Naukowcy z Uniwersytetu w Goteborgu wykazali wpływ diety śródziemnomorskiej na długość życia w badaniu porównującym 70- i 40-latków. Starsi ludzie, którzy stosują ją, żyją około 2-3 lat dłużej aniżeli osoby z nią niezaznajomione – stwierdził jeden z autorów raportu.
Czytaj także: Jedz mniej, dłużej pożyjesz >>>
Dieta śródziemnomorska pozwala zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób serca oraz nowotworowych. Bazuje na dużej ilości warzyw, ryb i ograniczeniu spożywanie tłuszczy zwierzęcych. W zeszłym roku została odznaczona statusem Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Ale już od około 1950 roku badacze zajmują się analizowaniem diet charakterystycznych dla takich krajów jak Grecja i Włochy. Obecnie, po szczegółowym zapoznaniu się z 50 różnymi badaniami, które zostały przeprowadzone na 500 000 osób, wykazano, że ludzie stosujący dietę śródziemnomorską byli mniej narażeni na rozwój problemów zdrowotnych takich jak choroby serca, otyłość, cukrzyca czy podwyższone ciśnienie krwi aniżeli ich sąsiedzi z północy Europy.
Według ekspertów fenomen diety tkwi w właściwościach przeciwzapalnych i przeciwutleniaczach, jakie mają produkty wykorzystywane w diecie śródziemnomorskiej.





















































~wojtek2011-12-28 19:30
Grecy i Włosi żyją dłużej, ale to nam przychodzi za to płacić.
~lunk2011-12-28 13:36
My już dawno na diecie jesteśmy, a życie nam się nie wydłuża. Jeśli tuskwiaki dalej będą u władzy to dopiero będzie dieta cud. Życie ulegnie skokowemu zmniejszeniu.
Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!