• Kasza jaglana
    2
    14
    Przyrządzana z prosa kasza jaglana to jedna z najstarszych i najzdrowszych kasz. Ma mało skrobi, za to dużo łatwo przyswajalnego białka. Wyróżnia się najwyższą zawartością witamin z grupy B oraz żelaza i miedzi.
  • Żołądek
    5
    10
    Poszukiwacz smaków Mikołaj Rey polecił natkę pietruszki i zieloną herbatę. Dlaczego? Czy jeden zielony koktajl dziennie wystarczy, aby pozbyć się toksyn z ciała?
  • Toast - kieliszki z winem
    3
    Zgodnie z nowelizacją ustawy o wychowywaniu w trzeźwości alkohole będą musiały mieć etykietę informującą o tym, ile kalorii zawierają. Czy to dobry pomysł? Jak wygląda kaloryczność poszczególnych alkoholi?
  • Karambola - doskonała przekąska
    2
    1
    Ten tropikalny owoc uprawiany jest m.in. na Florydzie i Hawajach. Rośnie też na wyspie Jawa, w Brazylii, Gujanie i Malezji. W Polsce pojawia się w okresie od jesieni do wiosny. Warto go spróbować.
  • E dodatki do żywności
    1
    3
    Litera "E" na etykiecie produktu spożywczego i towarzyszący jej numer kojarzą się głównie z niezdrowymi konserwantami. Pod tym symbolem mogą się jednak kryć także nieszkodliwe związki, jak np. naturalne barwniki lub przeciwutleniacze.
  • Pizza
    6
    28
    Pizza to jeden z najsłynniejszych włoskich przysmaków. Nie bez powodu Włosi zajadają się nią prawie codziennie. Naukowcy z Instytutu Badań Farmaceutycznych w Mediolanie stwierdzili, że spożywanie pizzy zmniejsza ryzyko zachorowania na raka przełyku aż o 59 proc.
  • Smażenie
    9
    Nie od dziś wiadomo, że jednym z podstawowych czynników wpływających na stan naszego zdrowia jest właściwe odżywianie. Już 2500 lat temu Hipokrates stwierdził, że „człowiek rodzi się zdrowy, a wszystkie choroby przychodzą do niego przez usta z pożywienia”. Do samodzielnego przygotowywania zdrowych, smacznych i różnorodnych posiłków potrzebne są zdolności kulinarne, wiedza z zakresu dietetyki i przede wszystkim czas, którego tak bardzo nam dziś brakuje.
  • Bacteria Lactobacillus
    3
    3
    W naszym ciele żyje wiele jeszcze niezbadanych mikroorganizmów, ich łączna waga w samych jelitach może wynosić nawet 2 kilogramy. Najwięcej bakterii mieści się w naszym przewodzie pokarmowym. Dobry stan mikroflory jelit pozytywnie wpłynie na cały organizm, bowiem bakterie jelitowe odpowiedzialne są także za prawidłowe funkcjonowanie np. układu odpornościowego.
  • Truskawki
    2
    2
    Dostarczanie wody do organizmu jest niezwykle ważne. Reguluje ona temperaturę ciała, usuwa toksyny, przenosi składniki odżywcze i tlen do komórek. Niedobór wody w organizmie może mieć katastrofalne skutki. Warto zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu, by cieszyć się dobrym zdrowiem i samopoczuciem. Do produktów o największej zawartości wody należą oczywiście świeże owoce i warzywa. Jakie?
  • Woda tylko do picia i mycia
    3
    1
    Bardzo często boimy się wody z kranu, a prawda jest taka, że zawiera ona cenne minerały oraz jest... 300 razy tańsza od wody butelkowanej. Sprawdźcie jakie są zalety jej picia oraz o czym należy pamiętać, wybierając kranówkę.
  • Kobieta na rowerze trzyma kubek z kawą
    7
    15
    – Spożywana w umiarkowanych ilościach kofeina usuwa zmęczenie, polepsza nastrój i koncentrację, zwiększa wydolność organizmu i wyostrza uwagę – wylicza zalety picia kawy dla kolarzy i rowerzystów dr Anna Stolecka-Warzecha z AWF w Katowicach i Śląskiej Wyższej Szkoły Medycznej, ekspertka Merida Polska. Jakie są bezpieczne dawki kofeiny, jakiej kawy unikać i na co jeszcze powinni zwracać uwagę dwukołowi kawosze?
  • Buraki
    8
    12
    Buraki to niesamowite warzywa, które zawierają mnóstwo witamin. Jakie mają właściwości lecznicze i odżywcze? W jakiej ilości należy je jeść?