Stres jest naturalną reakcją naszego organizmu na wymagania, które stawia przed nami świat. Przyczyną stresu może być wszystko, co powoduje nasze obawy czy lęki - egzamin, rozmowa kwalifikacyjna, spotkanie służbowe. W niewielkiej dawce, ma on działanie mobilizujące jednak jego nadmierna ilość i długotrwały okres trwania może doprowadzić organizm do skrajnego wyczerpania, a nawet do depresji.

Wysiłek fizyczny, czego świadomość wciąż rośnie, jest jedną ze skuteczniejszych metod radzenia sobie ze skutkami permanentnego stresu i życia w ciągłym biegu. Jednak nie tylko endorfiny, które wyzwalają się w organizmie po intensywnym treningu, są naturalnym antydepresantem. Joga, jako połączenie sportu z techniką wyciszenia ciała i umysłu już od kilku lat zdobywa w Polsce coraz większą popularność. Pozwala na ukojenie skołatanych nerwów, głęboki relaks i odzyskanie wewnętrznej harmonii, a regularne, prawidłowo wykonywane ćwiczenia pozwalają na synchronizację ciała z duszą.

Wiele kobiet praktykujących jogę odnajduje w niej źródło wyciszenia po całym dniu zmagań z codziennymi obowiązkami zawodowymi i domowymi. Ponadto, joga działa doskonale na nasze ciało. Powoduje, że znikają bóle pleców, głowy, a ciało nabiera sprężystości. Już cotygodniowe zajęcia jogi i intensywne ćwiczenia rozciągające mogą łagodzić przewlekłe bóle okolicy lędźwiowej kręgosłupa, spowodowane siedzącym trybem pracy.

Joga pomaga także w budowaniu świadomości ciała i wydobywaniu kobiecości, może, zatem pomóc, w walce z kompleksami. Poprzez synergię ciała z umysłem, kobiety ćwiczące jogę zyskują większą kontrolę nad swoim ciałem, stając się bardziej pewnymi siebie, a ponadto efektywniejszymi w działaniach. Rozciągnięte ciało wydaje się jednocześnie bardziej smukłe, sylwetka zgrabniejsza, a ruchy naturalne i delikatne. Jogę, jako aktywność fizyczną, która pozwala wydobyć z wnętrza spokój i piękno doceniło zresztą wiele światowej sławy gwiazd, m.in. Heidi Klum, Jennifer Aniston, Halle Berry, Jessica Alba, Gwyneth Paltrow oraz Nicole Kidman.

Zwolennicy jogi przyznają, że regularne ćwiczenia pomagają zachować witalność, spokój ducha oraz sprawiają, że ciało, poprzez zachowanie dobrej kondycji, wolniej się starzeje. Już 15 minut ćwiczeń dziennie sprawia, że zmienia się nasze samopoczucie i emanujemy pozytywną energią.

Jedną z zalet jogi jest to, że aby ją ćwiczyć, nie trzeba za każdym razem udawać się do akademii jogi. Po poznaniu kliku podstawowych układów i upewnieniu się, że prawidłowo je wykonujemy, można ćwiczyć samemu w domu. Jedyne, czego potrzebujemy to mata do wykonywania ćwiczeń i wygodne ubranie.

Zdrowie dziennik.pl na Facebooku: polub i bądź na bieżąco >>>